PUTOVANJE U FRANKFURT – UVOD PRIJE RAZGLEDA

Priznajem, nikada mi Frankfurt nije bio na listi top gradova koje bih voljela posjetiti. No, trodnevno putovanje u Frankfurt pružilo mi je jednu sasvim drugačiji sliku Njemačke, od one koju sam do tada imala.

Uglavnom, da ste me prije mjesec dana pitali što treba vidjeti u Frankfurtu i po čemu je poseban, rekla bih vam da nemam pojma. Ali zaista! Upali internet i vidi kakve slike će ti Google izbaciti. Tako sam i ja krenula istraživati, malo slike, malo teksta pa malo više teksta pa onda pokoja preporuka pa malo stranice TZ Njemačke. Znala sam da me očekuje neka luda kombinacija starog i novog, ali da ću često gledati uvis i uzdisati “Isss”, ne, nikada ne bih rekla.

Putovanje u Frankfurt započelo je uz Croatia Airlines
Putovanje u Frankfurt

Trodnevno putovanje u Frankfurt

Idealno je kada citybreak traje puna 3, 4 ili 5 dana, a ne kada ti avion leti kasno popodne prvi dan ili rano posljednji dan. Imala sam sreće da je Croatia Airlines letila baš po mom guštu pa sam u Frankfurtu bila već u 9:30 ujutro, a u povratku sam imala vremena čak do 6 popodne jer je let bio u 20:45h. Ma idealno!

Bila sam uzbuđena ko malo dijete. Ne mogu se sjetiti kada sam zadnji put sama putovala u inozemstvo, možda zapravo nikada?! Dakako, prošlo mi je kroz glavu nekoliko scenarija kako se gubim po gradu, kasnim na avion i slično. Smiješno što si stavljam takav presing, a ni u šumi se baš ne gubim. Uz sve to, razumijem i njemački koji je doduše prilično zakržljao (iako sam ga nekada šprehala samo tako!). Moje putovanje u Frankfurt je počelo…

Frankfurt Flughafen
Frankfurt Flughafen zračna luka

Frankfurt Flughafen povezan je S-bahnom s Frankfurtom (am Main) i vjerojatno ne može biti jednostavnije nego pratiti Frankfurt City oznaku i kroz 15-ak minuta ste na Frankfurt Hauptbahnhof – željezničkom kolodvoru. I to je to! I već ste nekako u centru grada iako je i to pomalo relativan pojam, jer stari centar je 20-ak minuta hoda istočnije.

Frankfurt ima nešto više od 730.000 stanovnika (tu je negdje i Zagreb), dok urbano područje broji i preko 2 miijuna. Ipak, ono što me najviše razveselilo je da grad živi na rijeci Majni. Uz rijeku su šetnice, restorani pa čak i sportski objekti i kupalište. Imaju organizirana turistička krstarenja uzvodno i nizvodno, čak i staru lokomotivu koja vuče desetak vagona. Ljudi se voze biciklima jer je i cestovna infrastruktura prilagođena. Ljudi trče, bave se veslanjem na Majni. Moj skromni dojam je da je grad zaista prilagođen čovjeku.

Frankfurt Card – kartica koja samo pomaže

Treba li vam turistička kartica Frankfurt Card ovisi o vama. Ako planirate mnogo toga vidjeti, koristiti javni prijevoz i ne brinuti imate li sitnog za kartu, ja bih svakako preporučila Frankfurt Card. Meni je pomogla baš tako – kada sam htjela sam šetala, a kada mi je bilo dosta uletjela bih u tramvaj, a nisam ni morala brinuti o karti pa čak i kada sam tek sletjela u Frankfurt jer ista vrijedi od/do aerodroma. Odlična je stvar što istu možeš kupiti preko interneta, isprintati je kod kuće i strpati u džep.

U PalmenGarten uz Frankfurt Card

Osim vožnje, uz karticu sam iskoristila i neke popuste pa sam se popela na Main Tower uz 20% popusta te obišla Palmengarten uz 50% popusta. Euro sim, euro tam i imaš za ekstra kavu. Do ZOO nisam stigla, ali eto i tamo odobravaju 50% popusta.

Frankfurt Card može se kupiti za jednu osobu ili za grupu do 5 osoba te kao 1-dnevna ili 2-dnevna karta. Cijena je od 10,50 eur (1 dan/1 osoba). Online naručivanje dostupno je na stranici Frankfurt Tourismus – Frankfurt Card.

Samo jedan o desetke muzeja koji možete obići u Frankfurtu

Grad umjetnosti i muzeja

Kad već spominjem Frankfurt Card – ona omogućuje do 50% popusta na ulaznicu za čak 26 muzeja!

Velik broj muzeja i galerija, svrstao je Frankfurt kao TOP Njemačku destinaciju umjetnosti. Više od 2 milijuna ljudi svake godine posjeti oko 60 izložbenih prostora u gradu. Prošećete li uz južnu obalu Majne, duž ulice Schauminkai naći ćete već na deset muzeja i galerija, a stari centar (Altstadt) će listu nadopuniti s barem još toliko.

Arheloški muzej, muzej biblije, njemačke arhitekture, karikatura, porzulana, Goetheov muzej i kuća, muzeji primjenjene i moderne umjetnosti samo su neki koje možete posjetiti (te iskoristiti popust uz Frankfurt Card).

HOP ON – HOP OFF BUS

Istraživanje grada može biti zanimljivo i jednostavnije uz Hop On – Hop Off bus. Ja sam isprobala CitySightseeing Frankfurt (crveni autobusi) i dakako funkcioniraju baš kako i sam naziv kaže – izađi gdje želiš i ukrcaj se kad želiš. Karta stoji između 15 i 18 eur, ovisno koju liniju odabereš, ali vrijedi 24h što znači da se unutar tog vremena možeš ukrcavati (i iskrcavati) koliko god puta želiš.

Ja sam odvalila vjerujem dvije runde :), ali i iskočila tamo gdje sam poželjela malo duže ostati. Upravo tako sam i došla do botaničkog vrta PalmenGarten gdje sam provela jedno sat i pol vremena.

PalmenGarten Frankfurt
Jezerce u Palmengartenu

Botanički vrt – PalmenGarten

Ako me nešto oduševilo to je svakako bio PalmenGarten. Iako je to botanički vrt, rekla bih prije da je botanički park s obzirom na površinu koju pokriva i da tamo zaista možete ostati cijeli dan i uživati.

Priča ovog botaničkog vrta seže u 1868. kada se vojvoda Adolf von Nassau našo u financijskoj stisci te je morao prodati svoj zimski vrt Biebricher u kojem je ima preko 200 egzotičnih biljaka. Hortikulturist Heinrich Siesmayer zaslužan je što Frankfurt danas ima ovaj prekrasan park. Siesmayeru je ovo bila prilika da realizira svoju ideju egzotičnog parka u kojem bi se održavali različiti događaji. Uz potporu građana i poduzetnika, osnovano je dioničko društvo, biljke su ‘udomljene’ te je prvo događanje održano već 1871. Od tada do danas, PalmenGartens je prošao i dobra i loša vremena, ali njegova vrijednost očito je neupitna za građane Frankfurta.

U parku je nekoliko paviljona od koji svaki udomljuje biljke iz određenog podneblja (tropi, subtropi, sub-artik, savana…). Osim vlakića (ali zaista vlakića) koji će vas odvesti do drugog kraja parka, ovdje je i jezerce na kojem možete iznajmiti brodić i uživati u romantičnoj vožnji. U susret 21. stoljeću PalmenGarten se još više približio čovjeku te danas ima i igralište za djecu i to vodeno! Sagrađen je i Ružin vrt te restoran. Također organiziraju niz edukativnih programa, radionica, predavanja, festivala i koncerata. Ulaznica se plaća, ali lokalaca ima više nego stranaca.

Možete li zamisliti tako nešto u zagrebačkom Botaničkom vrtu?

Putovanje u Frankfurt nastavljamo u drugom postu…