Prvo putovanje kamperom

Putovanje kamperom bilo je na mojoj listi, ali da Costa nije bio nestrpljiv i uporan, ne bih danas pisala ove retke. Priča slijedi. Neplanirano smo unajmili kamper i odlučili otići na more. Jedini plan je bio doći na more.

Costa već godinama planira putovanje kamperom kroz USA i to kroz nacionalne parkove. Čini mi se da je prije te avanture trebalo napraviti jedno probno putovanje. Istražujući, pronašao je Lotos Hymer tvrtku koji se bavi rentanjem kamper vozila. Iako je vrhunac kamperske sezone pa su i cijene više i teško je pronaći slobodno vozilo, imali smo sreće. Brzo smo reagirali i već nakon četiri dana smo bili na putu. Inače cijene najma kreću se od 100-150 eur/dan, špica sezone je srpanj i kolovoz.

Imamo cilj, a kakav je plan?

Kamper smo unajmili na sedam dana. Mnogo smo maštali, planirali, a na kraju smo se zadržali na činjenici da idemo prema Zadru preko doline Gacke pa dokle stignemo. Željeli smo i u Šibenik, ali vremena jednostavno nije bilo.

Godinama smo škicali dolinu Gacke s autoputa, gledali slike, a nikako da skrenemo. I dok smo staru cestu prema moru, preko Plitvica, već znali ko svoj džep, a njome smo znali putovati i do 8 sati kako bi stigli na odredište u Ravnim kotarima, sada smo željeli otkriti nove puteve. I zato smo otišli na putovanje kamperom.

Rijeka Gacka

Kamper – dom na kotačima

Uzevši vozilo, našu Hymer kampicu (sve o modelu saznajte u Costinom postu), pokušali smo se dobro upoznati s istom. Moram reći da me oduševilo koliko toga stane na četiri kotača i koliko malo toga ti zapravo treba! Ukupno smo imali 6 ležajeva, dva stola, ormarići za stvari, posuđe, kuhinjica s tri plinska ringa i sudoperom, frižider s malom škrinjicom, wc i tuš kabina u jednom, bunker… Vodeći se pravilom da koliko imamo mjesta, toliko stvari i nosimo, pripremajući se za put, činilo mi se da se selimo. Sva sreća pa sam Costu odgovorila od ideje da nosimo role te smo ostali na biciklima koje smo stavili na nosače.
Za potpuni doživljaj odmora, već na samom startu putovanja, skrenuli smo u Pevec kako bismo kupili dvije ležaljke, skrenuli i u Plodine da kupimo nešto za piti po putu, nešto kruha, slatkog i sve što nam se učinilo da nam treba za prvu silu. Trebalo nam je sat vremena da izađemo iz Zagreba i da napokon krene naše putovanje. Napokon.

Rijeka Mrežnica

Samo scenic roads

U startu smo odlučili izbjegavati autoput pa smo skrenuli na Staru karlovačku. Costa se odmah zaljubio u kampicu, u jednostavnost upravljanja istom i luksuzom koji imamo tijekom vožnje. Unatoč visokoj temperaturi taj dan, prozore uopće nismo zatvarali tijekom vožnje.

Tijekom našeg sedmodnevnog putovanja, toliko stvari nam se događalo da se činilo da jedan dan traje nekoliko dana, a da put kojim smo krenuli jednostavno nema kraja. Ipak, ono što me najviše oduševilo je činjenica koliko malo toga sam zapravo vidjela u Hrvatskoj i koliko je još meni nepoznatih predjela. Tako mala zemlja, a toliko toga za istražiti!

Velebitski kanal

U tih sedam dana putovanja kamperom kupali smo se u rijekama, vozili biciklima, spavali u divljini, budili se s najljepšim pogledom, penjali po Velebitu, jeli pastrve i jadranske lignje, kupali u Jadranu i čekali zalaske sunca, pokisnuli, pocrnili, upoznali neke nova lica, uživali s familijom, sami i udvoje, radili i opuštali se, čitali knjige i rješavali sudoku, fotkali i puštali da vrijeme prođe…

Slijedi kratak itinerer, a detalje pročitajte u najnovijem postu Sedmodnevna kamperska avantura

1. dan: Zagreb (12h) – Karlovac – Duga Resa – Donji Zvečaj – Josipdol – Brinje – Otočac – dolina Gacke

• kupanje na Mrežnici kod Zelenog kutka
  • stajanje u Tounju i na prijevoj Mala Kapela
  • spavanje u dolini Gacke (Vrelo Gacke)

2. dan: dolina GackeMajerovo vrilo

• biciklom po dolini Gacke rutom u dužini 40 km (kružna tura od Vrila Gacke do Otočca i nazad)
  • Vrilo Gacke – ručak pastrve u restoranu, odmor
  • spavanje u Kompolju (kraj Otočca)

3. dan: Otočac – Kuterevo – Kosinjska dolina – Smiljan – Baške Oštarije

• Kuterevo – posjet skloništu za medvjede
  • Kosinj Gornji – dolina rijeke Like, kupanje i čilanje
  • Smiljan – Memorijalni centar Nikola Tesla, ulaznica je 50kn
  • Baške Oštarije – prijevoj Stara vrata iznad Karlobaga

4. Baške Oštarije (Kubus) – Starigrad Paklenica – Zadar (kamp Borik)

• doručak s pogledom s Kubusa na Velebitski kanal

• biciklom do Zadra – Punta Bajlo
  • romantičan zalazak sunca

7. Zadar – Tulove grede – Obrovac – Borje – Rudopolje

• uspon biciklom na Tulove grede
  • kupanje u Zrmanji u Obrovcu
  • kava u Borju
  • spavanje u Rudopolju

8. Rudopolje – Slunj – Zagreb (15:30h)

• zip line Pazi medo (220 kn)