Istražujući okuse Bangkoka

Već nekoliko godina, od bračnog putovanja u Indoneziju, suprug je želio ponovno otputovati u Jugoistočnu Aziju. Jedne večeri slučajno je nabasao na povoljne povratne karte Zagreb – Bangkok i praktički istog trena odlučili smo da idemo na Tajland. Nekoliko mjeseci kasnije sletjeli smo u Bangkok.

Iako su temperature u ovo doba godine slične kao u Hrvatskoj iznenadila me količina vlage u zraku. Morate biti spremni da ćete biti potpuno mokri i više puta dnevno presvući odjeću, osobito u Bangkoku gdje nimalo ne pomaže užareni gradski asfalt. Ovako na prvu Bangkok mi se učinio barem 8 puta veći od Zagreba tako da je neophodno koristiti neki oblik prijevoza za kretanje po gradu. Na sreću opcija je puno.

Jedna od mnogih avenija u centru Bangkoka sa slikama Kralja i Kraljice

No morate biti oprezni, osobito ako hvatate avion jer su u određena doba dana moguće nesnosne gužve. Zamislite nekoliko autocesta (čak i paralelnih) od po 5 traka u oba smjera u kojima svi stoje. Tako nekako. Mi smo već prije odlučili odmah produžiti dalje za Kambodžu i Siem Reap tako da smo iskoristili vožnju shuttle busom od jednog do drugog Bangkoškog aerodroma. To se pokazalo kao efikasan, brz i prije svega besplatan način da dođete s jednog aerodroma na drugi. Dovoljno je predočiti važeću avionsku kartu.

Po povratku u Bangkok, dva dana kasnije, do centra smo putovali vlakom i to najniže kategorije. Iskreno, nije puno lošije nego u nekim vlakovima HŽ-a, dakle prljavo, sporo i bez klime. Razlika je međutim u cijeni, pa smo tako kartu za 30-ak kilometara platili 4 kn. S glavnog kolodvora imali smo još nekih 2 kilometra do našeg hostela. Tu su opcije hodati, uzeti taksi ili tuk-tuk. Tuk-tuk je nešto kao tajlandska verzija motorizirane rikše. Tuk-tukovci vole naplaćivati više nego što vrijede pa smo njih u principu u Bangkoku izbjegavali, a u taksi smo sjedali jedino ako je pristao upaliti taksimetar, što uglavnom i jest slučaj, osobito ako se malo udaljite od glavnog kolodvora i turističkih meka.

Priprema Phad Thaija u uličnom restoranu Thip Samai

Već prvu večer imali smo sreće da smo malo niže niz ulicu slučajno nabasali na ponajbolji Phad Thai u gradu u uličnom restoranu Thip Samai. Večeru smo čekali 20-ak minuta u golemom redu u kojem su prvenstveno stajali domaći, no svakako se isplatilo.

[box type=”info” ]U Thip Samaiju (koje je ono baš jako popularno mjesto) je pad thai bio oko 80 bahta, a sokić isto tu negdje, što je relativno dosta, drugdje su se cijene jela na ulici kretala više oko 50 bahta (10 kn).[/box]

Osim Phad Thaija uzeli smo i dosta skupi svježe cijeđeni sok od naranče (negdje sam pročitala da su to ipak bile klementine) za koji smo vidjeli da se domaći praktički otimaju i opet nam nije bilo žao. Bio je to ako ne i najbolji svježe cijeđeni sok koji sam pila, rame uz rame slasnim marokanskim narančama.

Sutradan smo cijeli dan proveli na Chatuchak Weekend Marketu. Izvrsno mjesto za nabavku povoljnih suvenira s najboljom ponudom od svih placeva na koje smo na Tajlandu otišli. Tamo je moguće kupiti sve od suvenira, odjeće i obuće, umjetnina i rukotvorina do krivotvorenih torbi i naočala svih poznatih svjetskih marki. Jedino valja imati na umu da ako na povratku putujete u Italiju ili Francusku i nađu vam krivotvorinu na vama ili u prtljazi izlažete se riziku plaćanja paprene kazne. Mi smo tamo otišli naravno jesti. I opet nismo pogriješili, po starom isprobanom receptu sjeli smo pokraj uličnog štanda s kojeg su jeli domaći i pojeli ukusnu juhu s rezancima, klicama i okruglicama načinjenim od paštete od plodova mora.

[box type=”info” ]Generalno svi obroci koje smo jeli na ulici koštali su ispod 100 bahta dakle do 20 kuna, a kad kažem da je nešto bilo skupo na Tajlandu pri tome mislim na cijenu koja je kao kod nas. :)[/box]

Juha s okruglicama i rezancima sa Chatuchak Weekend Marketa

Kasnije smo na to dodali još vrlo ukusan osvježavajući smoothie od voća longan i sladoled od kokosa posipan s grahom, kukuruzom i kikirikijem. U sljedećim danima ubijali smo se u smoothiejima od manga, ananasa i marakuje, a kad god smo imali prilike na tržnici smo kupovali svježi mangostin i rambutan. Sljedeći dan i pol proveli smo obilazeći hramove i kraljevsku palaču.

Unutar kompleksa palače i hram Wat Pra Kaew

Wat Arun se trenutno obnavlja pa nažalost skele skrivaju dio njegove ljepote no zato Wat Pra Kaew u palači i obližnji Wat Pho nisu razočarali. U hramu Wat Pho nalazi se golemi kip ležećeg Bude, a mi smo odlučili tamo otići i na tajlandsku masažu koja je bila nešto skuplja nego na ulici ali je osoblje školovano i pokazala se najboljom koju smo probali na Tajlandu. Dvije večeri iskoristili smo za posjet Kineskoj četvrti, gdje smo večerali savršene škampe u umaku od papra i slatkog bosiljka te za posjet Khaosan Roadu, glavnoj turističkoj ulici Bangkoka.

Kineska četvrt i štand na kojem se prodaje voće durian

Tamo navečer možete doživjeti ispreplitanje gomile turista, barove i klubove koji se međusobno nadglasavaju, bezbroj salona za masažu uzduž ulice, raznovrsnu uličnu hranu, od sočnih ražnjića do pečenih žohara i škorpiona. Malo dalje u okolnim ulicama je nešto mirnije i moguće je pronaći solidnih uličnih restorančića koji nude najpoznatija tajlandska jela, mi smo probali Green Papaya salatu i curry, a poslije toga se zavalili u jedan udoban bar i pijuckali tajlandska piva (Singha, Chang i Leo). Sutradan smo već putovali dalje na sjever u Chiang Mai, u nove pustolovine.

Detalj s jednog od hramova unutar kompleksa palače